بیش از ۳۰ ایده خلاقانه برای بسته بندی محصول

طراحی بسته بندی ماهی

غیرمعمول نیست که کلمه “بسته بندی” را با محافظت از یک محصول مرتبط کنیم. این روزها طراحی بسته بندی اشکال مختلفی دارد.

در حالی که بسیاری از بسته بندی به غنوان راهی برای ایمن نگه داشتن محصولات استفاده می کنند، برخی دیگر از بسته بندی برای سرگرمی و کمک به برندها در نظر مشتریان استفاده می کنند.

از رنگ‌های تمیز و خاص گرفته تا جزئیات عجیب و غریب که حال و هوا مشتری را عوض می‌کنند، طرح‌هایی هستند که مشتریان این روزها بیشتر به سمت آنها گرایش دارند، که این خود  به اهمیت بسته‌بندی خلاقانه اشاره می‌کنند.

در ادامه تعدادی از دلایلی که بسته بندی خلاقانه محصول را با اهمیت می کند با هم مرور می کنیم.

 

چرا یک بسته بندی با طراحی خلاقانه و خوب مهم است؟

 

۱_ به فروش شما کمک می کند

با افزایش فروش آنلاین، بسته بندی به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه خرید تبدیل می شود. در واقع، ۴۰ درصد از مشتریان می گویند که تنها در صورتی محصولی را می خرند که در یک بسته بندی کادو مانند و درجه یک عرضه شود.

در کنار کارآیی، بسته بندی خلاقانه به فروش محصولات کمک می کند. کنجکاوها را به خریداران تبدیل می کند و مشتریان یک بار خرید را به مشتریان عادی تبدیل می کند. این به پر کردن شکافی که یک تجربه خرید فیزیکی ایجاد کرده است کمک می کند و مشتریان را با برندها در ارتباط نگه می دارد.

 

۲_در ذهن می ماند

طراحی عالی برای بسته بندی می تواند یک تجربه مثبت برای مشتریان شما ایجاد کند. تجربه باز کردن به بخشی از تجربه محصول تبدیل شده است. بنابراین جای تعجب نیست که هرچه طراحی بسته بندی به یاد ماندنی تر باشد، مشتریان احتمال بیشتری دارد که برند شما را در ذهن نگه دارند.

 

۳_در ادامه برند شماست

بسته بندی شما راهی موثر برای نمایش برند شماست. منسجم نگه داشتن طراحی خود در لوگو، بسته بندی و وب سایت (در میان سایر موارد) یک راه مطمئن برای ایجاد شناخت مشتری از برند، ارزش ها و هدف شما است. طراحی بسته بندی خلاقانه به محصول شما کمک می کند تا فراتر از موقعیت مکانی شما شناخته شود و مشتریان جدیدی را جذب کند که در غیر این صورت نمی توانستید از نظر فیزیکی به آنها دسترسی پیدا کنید.

 

ایده های خلاقانه برای بسته بندی محصول

چه برای حفظ مشتریان وفادار و چه برای به دست آوردن مشتریان جدید، ایده هایی که در ادامه به مرور آنها می پردازیم برای بوجود آوردن یک تجربه آنباکسینگ عالی کمک می کنند.

 

با هوش و کمیک

بازی با کلمات و کمیک گونه ،طراحی بسته بندی شما را ارتقا دهد و آن را به یاد ماندنی تر کند. این مثال‌های هوشمندانه از استفاده از اصطلاحات رایج و قرار دادن استراتژیک تصاویر که محصولات را ارتقا می‌دهد را ببینید:

 

طراحی بسته بندی ماهی طراحی بسته ماهیبسته خلاقانه پکیج خلاقانه جرکی

 

غیرعادی و کودکانه

تصاویری از تخیل کودکانه که برند شما را بازیگوش نگه می دارد، یکی دیگر از ایده های خلاقانه طراحی بسته بندی است. این نمونه های عجیب و غریب را ببینید که تضمینی برای نشان دادن لبخند بر لبان مشتری است و آنها را به فکر خرید محصول وادار می کند.

قلم مو کروسان کشمش شامپو

 

سرنخ بده

ارائه یک اشاره به محصول شما همیشه یک ایده عالی است، به خصوص که می تواند بر تصمیم خرید مشتریان شما تأثیر بگذارد. همانطور که این طرح‌ها نشان می‌دهند، افزودن صفحات شفاف و جزئیات برش‌شده، هم به عنوان عناصر کاربردی و هم خلاقانه در بسته‌بندی عمل می‌کند.

 

ادویه برنج پاپیون چای سبز وانیل صابون

 

روشن و ارگانیک

شکل های ارگانیک مدتی است که وجود داشته‌اند، اما با خمیده‌تر و نرم‌تر شدن لبه – حباب‌ها، امواج و اشکال دایره‌ای – حس آرامش و زیبایی شناسی بیشتری به مشتریان می دهد.

کتو قهوه چای سبز بمب حمام جعبه با رنگ ارگانیک کمربند

 

کارآیی

چندوظیفه ای فقط مختص انسان ها نیست. برخی از ایده‌های خلاقانه بسته‌بندی، علاوه بر آنکه با طراحی خلاقانه خود ما را تحت تاثیر قرار می دهند همچنین باعث می شوند که کار و استفاده با محصول نیز راحت تر شود.

جعبه آبی چوب لباسی کره

 

غیر متعارف

طراحی عیرمتعارف محصول نیز می تواند تاثیر به سزایی در ذهن مشتری بگذارد به طوری که تنها بسته بندی غیر متعارف نام برند را در ذهن مشتری ماندگار کند.

 

اجاق عسل چیلی کاغذ افشان

طراحی مینیمال

در این دنیای جدید پر هرج و مرج که ما روزانه با چیزهای زیادی سر و کار داریم، گاهی تنها چیزی که نیاز داریم یک وقفه است. پس جای تعجب نیست که برندها سایه‌های ملایم‌تر، کم‌رنگ‌تر و خطوط تمیز را برای طرح‌های بسته‌بندی خود انتخاب می‌کنند، زیرا لحظات آرامش‌بخش و خوبی را در مشتریان ایجاد می‌کنند.

برخی از این نمونه‌های بسته‌بندی خلاق، رنگ‌های پاستلی را نسبت به همتایان نئون روشن‌تر خود انتخاب می‌کنند. برخی دیگر خود را به استفاده از بیش از ۲ رنگ در بسته بندی خود محدود می کنند تا چشم را بیش از حد تحریک نکنند. و برخی از خطوط صاف و روان به جای لبه های ناهموار در تصاویر خود برای انتقال آرامش و نرمی استفاده می کنند.

سته-بندی-مینیمال-سیاه سته-بندی-مینیمال چاپ مینیمالمسواک

 

سخن آخر

برای رسیدن به یک ایده جذاب و خلاقانه کافی است که یک مقدار خارج از چارچوب به محصول یا خدمت خودتان نگاه کنید البته جستجو در نمونه های خارجی و پیشین نیز سرمشق های خوبی به ذهن می رساند که در نهایت می تواند به طراحی خلاقانه یک محصول بیانجامد.

این مطلب بوسیله تیم تولید محتوا الوبگ که تولید کننده عمده ساک دستی پارچه ای است با استفاده از منبع زیر جمع آوری و ارائه شده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *