ماسک با پارچه اس ام اس چه مزایایی دارد؟

پارچه SMS

تنوع بالایی از پارچه های مختلف برای تولید ماسک استفاده می شود و این محصول در فروشگاه ها و داروخانه های به وفور عرضه می گردد که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند. کدامیک بهتر هستند؟ به کدام برند اعتماد کنیم؟ آیا قیمت در نوع و انتخاب جنس مهم است؟ چه جنسی برای تولیدماسک استاندارد کاربرد دارد؟ پارچه اس ام اس چیست و چه کاربردی برای حفظ سلامتی دارد؟ در این مقاله سعی شده است که به صورت علمی به این مطلب بپردازیم.

ساختار و مواد پارچه اس ام اس ssmms شامل چیست؟

این پارچه از دو لایه ملت بلون و سه لایه اسپان باند تولید می شود. گرماژ این پارچه ۲۵ گرم است،جنس این پارچه ها بسیار نرم و لطیف می باشد.

این پارچه ها مناسب برای ماسک سه لایه و ماسک های تنفسی و پزشکی می باشد.

sms

 

 

 

ویژگی‌های لایه پارچه SMS ماسک

امکان تنفس راحت

جلوگیری از ورود ذرات ریز، میکروب و ویروس

انعطاف پذیر

دارای فیلتر موثر

ماسک sms

 

مکانیسم عملکرد پارچه SMS

sms

انواع روشهای تشخیص پارچه ملت بلون استاندارد در ماسک

  • عبور ندادن آب

مقداری آب را داخل ماسک با پارچه اس ام اس بریزید. اگر آب از آن عبور کرد نشان می‌دهد که برای ماسک مذکور از لایه ملت بلون استفاده نشده است. توجه داشته باشید که یکی از ویژگی‌های مهم این لایه، عدم عبور آب و سایر مایعات است. پس در صورت رد شدن آب به این معناست که چنین لایه‌ای در ماسک به کار نرفته است.

بعد از اینکه آب را خالی کردید، بافت ماسک باید کاملاً خشک باشد. به طوری که اصلا ردی از رطوبت بر روی آن باقی نمانده باشد. حتی اگر آب از آن عبور نکند اما ماسک مرطوب شده باشد، نشان می‌دهد که هیچ خبری از لایه ملت بلون نیست.

  • گذاشتن ماسک روی نور

در این آزمایش ابتدا باید چراغ را خاموش کنید تا محیط تاریک شود. سپس یک نور شمع یا چراغ قوه کوچک را روشن کنید. ماسک sms دار را در فاصله ۱۰ سانتی‌متری نور قرار دهید. اگر نور در زیر ماسک به صورت هاله‌ای بود و منبع نور قابل تشخیص نبود، نشان‌دهنده‌ی وجود لایه‌ی ملت بلون است.

اما وقتی منبع نور را به خوبی می‌توانید تشخیص دهید (مثلا شمع یا چراغ‌قوه گوشی)، مطمئن باشید که برای این ماسک از لایه ملت بلون استفاده نشده‌ است.

  • نوع سوختن پارچه ملت بلون

یکی از راه‌های تشخیص استفاده از لایه ملت بلون در ماسک، جدا کردن لایه‌های ماسک است. با قیچی دو قسمت چپ و راست ماسک را برش بزنید. حالا لایه‌ی وسط را روی شعله قرار دهید. اگر با برخورد حرارت کم، لایه‌ی میانی فوراً آتش گرفت، نشان می‌دهد که ماسک غیراستاندارد و برای آن از ملت بلون استفاده نشده است.

لایه‌ی ملت بلون آتش نمی‌گیرد. بلکه در مقابل با حرارت، بافت آن خراب می‌شود. اما ردی از سوختگی یا آتش بر روی آن دیده نمی‌شود. گویی بدون اینکه این لایه آتش بگیرد، بافت آن خراب و از هم جدا می‌شود.

  • جذب خرده کاغذ و ذرات ریز

یک دستمال کاغذی را ریز کنید و روی میز بریزید. سپس در حالی که دو بند ماسک را در دست دارید، آن را به آرامی روی خرده‌های دستمال کاغذی بگذارید و سپس بلند کنید. اگر خرده‌های دستمال به ماسک چسبید، نشان می‌دهد ماسک شما استاندارد و برای آن از لایه ملت بلون استفاده شده است.

  • خاموش نشدن شعله

یک شمع روشن یا شعله کبریت را در حدود ۲۰ سانتیمتری از صورت خود قرا دهید و با شدت از پشت ماسکی که بر روی صورت دارید فوت کنید شعله آتش نباید خاموش گردد. در صورت خاموش شدن شعله آن ماسک غیر استاندارد می باشد و کارایی زیادی ندارد.

  • اسپری کردن

از سمت داخل ماسک با یک افشانه (به طور مثال خوشبو کننده هوا) اسپری کنید در صورت استاندارد بودن ماسک ذرات اسپری نباید از سمت دیگر ماسک رد شوند.

P&H

 

 

با تشکر از وقتی که برای مطالعه مطلب بالا گذاشتید.

این مطلب توسط سایت الوبگ تدوین شده است.

www.alobag.com (کلیک کنید)

دستورالعمل وزارت بهداشت درمان  آموزش پزشکی درباره تولید ماسکهای بهداشتی  (اینجا را کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *